Besserwisser om Messerschmitt

Hej alla! Jag har inte egentligen något spännande att uppdatera med, men jag tyckte ändå att det var dags... 

Imorgon ska det dansas. Jag har varit förkyld och har inte dansat sedan i onsdags, men imorgon ska det bli andra bullar av! Som tur är så är det desutom en kort dag, vi har bara dans till halv två och sedan en tyskalektion på en timma. Varje gång tyskalektionen ligger en måndag (det ska egentligen vara fredagar, men det skiftar beroende på när Stefan, rektorn/läraren, kan) får vi alltid frågan "Was habt ihr am Wochenende gemacht?". Imorgon får nog svaret bli "Ich habe das Deutsche Museum besucht", eller något liknande. För det har jag gjort idag; varit på Deutsche Museum som ligger på en ö i floden Isar mitt i staden. Jag gick dit med Maxi, som fick berätta om alla prylarna eftersom det nästan bara fanns skyltar på tyska och jag inte riktigt är redo för avancerade teknologiska förklaringar på tyska än. Det är ett väldigt stort museum, och vi gick bara igenom drygt hälften av utställningarna. Definitivt väl värt ett besök! De har alla möjliga typer av tekniska mojänger, allt från gamla båtar, flygplan och raketer till modeller av vindkraftverk, ångmotorer och molekylkedjor. Kanske inte alltid helt logisk kronologisk ordning men kul ändå! 
Lagom till att jag sa till Maxi att han fick vara dagens Besserwisser klev vi såklart in i flygplansavdelningen, som dominerades av olika Messerschmitt-plan... Hihi. Okej, det där var kanske bara kul för mamma, men ändå! Den bjuder jag på, som födelsedagspresent!

Oj, jag höll ju på att glömma; jag var på filmkväll hos Rebecca och Kajsa igår, det var jättemysigt! Det verkade som att alla svenskarna skulle komma, men folk drog sig ur efterhand och till slut var det bara jag, Rebecca, Kajsa, Emelie och Sofia som samlades. Vi fikade och fnittrade och tittade på Juno, precis som det ska vara på en tjejkväll. När Therese väl spelat klart kvällens omgång av World of Warcraft kom hon också, lagom till eftertexterna på fimen...

  





Puss och god natt!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Men ge oss en freaking biiiiiiild på mannen som är uppkallad efter ett matvaruhus!

2008-10-19 @ 23:20:13
URL: http://aenigma.blogg.se/
Postat av: Alina

Godnatt hoppas du haft en trevlig helg!

2008-10-19 @ 23:23:01
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0