humörhöjare!

Idag var det en lång dag i skolan. Lång för att det ju trots allt var åtta timmars hårdträning, men också lång för att jag var trött. Och så direkt efter sista lektionen klockan fyra hoppade jag i duschen, bytte om och stressade till jobbinfomötet som var på andra sidan stan klockan fem. På tunnelbanan lyckades jag få i mig ett äpple, men jag hade bara ätit två mackor och en halv banan innan på dagen så koncentrationsnivån var väl inte den bästa. Självklart var hela mötet på tyska, så jag lyssnade och tänkte så det bara ångade ur öronen. Halv åtta hade klockan hunnit bli innan jag var därifrån och kunde ta mig hemåt. Jag behöver kanske inte säga att jag var helt färdig då?

Men så öppnade jag ytterdörren och möttes av ett stort paket som stod i hallen, med mitt namn på! Och då menar jag inte ett grattis-på-födelsedagen-paket utan ett postpaket. Ett stort postpaket. Fina lilla mamma hade packat ner min vinterjacka och kläder som jag saknat! Och mina stövlar. Mina älskade oh-så-använda svarta stövlar, nu upputsade så de var svartare och blankare än någonsin. Och nerstoppat i skaften fanns en riktig skatt.



Och nu kan jag inte sluta le! Det är fantastiskt vad lite moderlig kärlek och socker kan göra. (Och ja, jag kunde inte hålla mig. Den ena Lakrisal-rullen liksom öppnade sig själv medan jag tog fram kameran.)

Så tack igen, mamma.

Godnattkramar till er

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Det är konstigt vad Djungelvrål är gott när man är utomlands.... =)

2008-10-19 @ 18:14:26
Postat av: Ingrid

Åh vilket underbart paket! jag blev superlakritssugen.. Nästan så man måste cykla iväg till affären. Pussokram från Ingrus!

2008-10-19 @ 18:59:37
Postat av: lillebjojAnton

Det var faktiskt JAG som var den snälla lilla människan som köpte denna skatt till dej! Men det måste mamman ha "missat" att skriva :(

2008-10-21 @ 16:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0