Nu finns jag i Tyskland. På papper.

Jag håller med min kloka syster Yster; tysk byråkrati, det är grejer det! 
Idag gick jag till Kreisverwaltung efter skolan, något som jag trodde skulle vara något liknande ett litet kommunkontor men som visade sig vara en gigantisk byggnad med ungefär två tusen avdelningar. Jag och Tanja åkte dit tillsammans och stod lika förvirrade framför informationstavlan. Till slut, när vi frågat i receptionen, visade det sig att vi inte bara skulle gå till avdelningen med rätt inriktning; vi skulle dessutom till olika rum beroende på våra efternamn... Så efter ca tre kvarts ensamt väntande fick jag komma in på kontoret och skrivas in i systemet. Nu är jag alltså här helt legalt på alla sätt!

Och så måste jag ju officiellt tacka världens bästa lillebjoj för hans goda smak; Anton, bra jobbat! Nu är allt godis uppätet (och då har jag knappt bjudit alls...) men det gjorde underverk!

Idag är jag trött i kroppen, vi har verkligen kört hårt... Men det är kul. Man sover otroligt gott! Baletten går fortfarande bra, det är nog min favoritlektion på dagen. Det är nog för att jag får så himla bra feedback av Magdalena, balettläraren. Det är alltid mycket roligare med uppmuntran såklart! Men jag börjar komma in mer i den moderna stilen också, det känns bra. Det är alltid svårt med modernt eftersom det är så väldigt brett och upp till läraren, men jag gillar Pias stil. Hon har så fin musik också! Vi har dansat en del till några låtar av Gotan Project, som är fantastiska. Och så håller vi på med en kombination till en låt som är extremt vacker, men både artistens och låtens namn är svåra... Jag kommer ihåg att albumet hette Melos, och att artistens namn lät grekiskt. Jag har dock inte kunnat hitta det på internet! Så om någon av er känner igen det eller skulle råka snubbla över det någonstans får ni gärna hojta till!

Nu är det snart dags att sova. Men först ska jag ta ett bad.
Sov gott allihop!
Bussi

Kommentarer
Postat av: qim

honey. finns det ingen lakrits i tyskland? stackars, stackars dej. annars låter det som du har det bra! klart du ska ha feedback på baletten, föddes inte du med tåskor? har hört ryktas om det iaf. kan va en myt... :*

själv serverar o dricker jag vin. härligt liv. lite <3 oxå kanske, vem vet. men det berättar jag om när jag får veta vad som hände med din man?! massa pussar

2008-10-24 @ 23:53:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0