Sensommarvärme

Jag njuter av den sista kvardröjande sommarvärmen. I helgen har vi haft ca 22 grader och sol, och idag var det bara aningen svalare. Underbart. En långpromenad i Englischer Garten en sån här dag är balsam för själen. Sakta strosa över klargröna gräsmattor, se solljuset brytas i sjöns vatten och reflekteras upp på de klart orangeröda bladen på en stor lönn... Ojoj, ni skulle varit med. 

Tyskan går sakta framåt med. Idag har jag försökt att svara Frau von Geldern på tyska så långt det går, men det är ju fortfarande mest bara ord. Grammatiken får komma sen. Skönt att kunna förstå mer och mer i alla fall!

Dessutom är jag glad för att jag nu har flera trevliga besök inplanerade! Mor och far kommer till München sista helgen i november, så då ska vi utforska julmarknaden. Min sista helg här i stan, runt Lucia, kommer Lena och Natscha hit från Schweiz. Det är två fina tjejer som jag lärde känna i Gerrards Cross, de jobbade också som aupairer där. Jonna kommer och förgyller mitt höstlov den första veckan i november, och den andra helgen på lovet får jag också sällskap av Matilda och Johan. Can't wait!



Någon mer som vill komma och hälsa på? Det uppskattas! 

Solsken från Bayern.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhh, vad trevligt med en massa besök för dig!!! Själv ska jag börja hänga allt mer i Lund o Malmö trakten eftersom jag har fått jobb där!! Puss på fina!

2008-10-14 @ 15:55:34
Postat av: anja

hahah, hade ju varit bra om jag skrev att det var från mig!! ;-P

2008-10-14 @ 15:56:16
Postat av: Matilda

Åh, vad härligt att du har det så bra! Jag är sååå glad för din skull! Tyvärr hade jag ju glömt att du skaffat en blogg så jag har läst alla inlägg först nu men denna sidan kommer genast hamna i min favorit-lista! Jag ser verkligen fram emot att komma ner på besök om några veckor. Ska bli supermysigt! Ha det bra tills dess!

2008-10-14 @ 21:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0