Solen skiner, himlen är blå...

...vad det är skönt att leva då! Och just så känns det idag. Så himla härligt. Jag kom ganska nyss hem från Englischer Garten som ligger så nära och är så vacker nu i höstljuset. Kajsa, Rebecca, Sofia och jag hade tänkt gå och simma och bada ångbastu på en simhall i närheten, men eftersom bastun var stängd och solen sken så snällt bestämde vi oss för att ta oss till parken istället. Å vad skönt! Det är dagar som denna som man kan ladda batterierna med; när solen värmer, man har trevligt sällskap, någon vänlig själ har ställt ut en låda böcker som man får plocka på sig av, och parken är full av gamla och unga, hundar och hästar, frisbees och drakar... 



Vi plockade på oss ett par, tre tyska gamla böcker var och tackade det upphittade lilla 20-centsmyntet i Rebeccas sko för turen. 





"Så, nu ska vi se ut som att vi läser men verkligen inte fattar något. För det gör vi ju inte!" Jag vet inte hur bra det gick, men söta är de i alla fall! Mina fynd blev Wer hat angst vor Virginia Woolf, Eine Amerikanerin in Paris och den något mer oväntade Anthropologische Forschung - Zur Selbstbegegnung und Selbstentdeckung des Menschen.

  

Igårkväll ringde Max, dottersonen, och frågade om jag ville följa med honom och några kompisar på en födelsedagsfest. Självklart! Det var fantastiskt kul, de här sydtyskarna är verkligen sjyssta! 
Och har jag berättat om jobberbjudandet? Jag skriver det i alla fall, så kan ni inte missa det. Stefan, alltså svensken som är gift med tantens dotterdotter, ringde mig häromdagen och frågade om jag skulle vara intresserad av att jobba lite. Hm - ja, tack! Jag har inte helt förstått vad det går ut på, men han jobbar iaf med ekonomisk rådgivning av något slag. De behöver tydligen någon som kan prata svenska och engelska med internationella, framförallt skandinaviska, klienter. Ett par kvällar i veckan, 2-3 timmar per gång. Låter toppen. Han ska höra av sig snart igen med besked.
Som sagt, alla är så himla trevliga och hjälpsamma här! Eller också har jag bara haft tur. Det spelar inte så stor roll egentligen, jag är bara glad!



Nu ska jag laga mat och läsa en bok. En tysk bok. 
Soliga hälsningar!

Kommentarer
Postat av: Mamma Mu

Å Sanna, jag är så himla glad för din skull! Många kramar o tankar från Mamsi

2008-10-05 @ 21:19:16
Postat av: Matto från Vegasällskapet de fabulösa kamraterna

zanita! sitter och tentapluggar nu, ih..så din blogg var verkligen en vitaminkick! Vilka härliga bilder, tänk att det fortfarande är så varmt därnere..årets förkylningsäsong har varit extra långdragen iår, det känns som att man har varit snuvig nu i en månad. Det låter ju helt fantastiskt med jobberbjudandet, då blir det väl finkläderna på! :D ta hand om dig nu, kram

2008-10-08 @ 12:43:58
Postat av: Lillstrumpa från Vegasällskapet de Fabulösa Kamraterna (VFK)

Så fiiina bilder o glada tjejer! Längtar tills biljetten e bokad nu! Förberedde för övrigt mina kollegor om att jag kommer ta ut en veckas "semester" från mitt obetalda jobb idag, så nu e de bara att ge sig av ju! Det dyker nog upp et litet mail me snart;) pussen

2008-10-08 @ 17:13:25
Postat av: bokmald

Åh, visst är det underbart i tyska städer, när de bara ställer ut saker på gatan som man kan ta med?! Jag hittade en hel del fina böcker så, och klädgalgar från en lyxig butik :-)

2009-02-16 @ 10:07:13
URL: http://bokmald.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0