å herregud så trevligt!

Nu sitter jag i min fåtölj med rosor på kinderna och har sparkat av mina kalla skor. Jag har varit ute. Det var kallt. Men helt otrooligt kul!

Jag skrev ju innan jag gick att solen sken - ok, den hann gå i moln innan jag kommit ner från lägenheten på fjärde våningen. Men det spelade absolut ingen roll! Det första jag mötte när jag kom ut till den stora vägen här utanför var sambamusik på hög volym. Hela gatan var avspärrad för trafik och helt översållad av marknadsstånd, reklamtält, mat, dryck, kultur, glada människor, musik... Wiiie! Ännu en festivalkväll! 








När jag vandrat runt i myllret och bara myst ett tag, hittade jag en scen med en estradpoet. Bakom honom hängde en banderoll; det var nån typ av multi-kulti-festival. Nästan hela huvudgatan var avstängd, och det hände saker överallt! 
Salsa, squaredance, hiphop, eldjonglering.
Häst och vagn, girlangprydda spårvagnar, klätterväggar.
Amerikansk fotboll framför världens längsta soffa. Och då menar jag inte världens längsta som i jättelång, utan världens längsta som i Världens Längsta.
Skateboards, surfbrädor, badminton, inlines, bordfotboll.
Brezel und bier.
Panflöjt, trombon, didgeridoo, cello, djembe.
Cykelpolo. Typ... eller... nåt.







Och det tuffaste; skate slalom world championships. Alltså, freestyle inlines-tävling med minikoner!



Tyvärr är det här den bästa bilden jag har. Jag filmade två filmsnuttar med, men jag är inte riktigt kompis med min blogg än så jag kan inte lägga upp dem... Men är ni intresserade (det borde ni vara!) så kolla in det här;
http://www.youtube.com/watch?v=psBhXff6S2U
Okej, jag är som sagt inte så bra på det här än... Jag förstår inte hur man länkar. Men klistra in det i adressfältet bara! (Eller sök på "2008 xuan le" på youtube) Han var med här, kom två. Heelt otrolig!

I alla fall, jag avslutar kvällen med en hälsning till min käraste Schwester;



En rejäl brezel för din skull!

God natt.

Kommentarer
Postat av: Lillstrumpa

brezeeeeel!!!! tack, det var gott! jag e inte alls avundsjuk, varken på sambatåg, salsaorkestrar eller brezlar i största allmänhet... INTE! njut o så, snart blir det allvar! puss o negerkyss!

2008-09-14 @ 22:41:36
Postat av: Charlott

Brezel är världens roligaste!!! :) Hoppas du har det toppen sötnos! :)

2008-09-17 @ 10:29:46
URL: http://jergen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0