att dansa så att fötterna blöder

Jag tänkte att jag skulle vara lite mer sammanhängande ikväll, för sen kanske tar ett par dagar innan jag uppdaterar igen. Men chanserna är små. Jag är helt slut. Klockan är kvart i nio och jag sitter på sängen iklädd pyjamas och raggsockar, dricker te och tittar på Eddie Izzard på Youtube. Ska släcka om en liten stund, jag behöver sova...

Mina stackars fötter är inte vana vid att jobba hårt och dansa barfota - de är ju knappt ens vana vid att vara uppe och gå! Så jag lyckades skaffa mig en riktigt stor rackare till blodblåsa under ena stortån igår. Aouch. Jag hade på ett plåster på moderna idag (det är mest där vi dansar barfota) men plåster+svettig fot är ingen bra kombo. När vi kom ut från salen efter lektionen sa Rebecca att någon hade haft ett sår på foten för där var blod på golvet. Jag kollade på min lilla tå och jovisst - plåstret fladdrade fritt och blåsan var platt... Gott. Man får väl offra sig för konsten! Haha.

Imorgon är det fredag. Det är inte det att jag redan längtar efter att vara ledig från skolan egentligen, men det ska bli helt fantastiskt skönt med två vilodagar så att alla stackars chockstartade muskler kan få andas lite... Imorgon kväll ska jag och Kajsa gå och se en föreställning som en av koreograferna på skolan sätter upp, det ska bli riktigt kul! Och på lördag blir det svenskutflykt till Ikea. Vi är fem svenska tjejer som åker billigt på en gruppbiljett... Det ska väl inhandlas lite matlådor och kanske nån termos. Och lite choklad kanske? På kvällen är jag hembjuden till Irene, dottern till min sambo-tant och även vår granne... Det ska bli trevligt. 

Som sagt, jag är jättetrött och måste sova nu. Men lite snabbt kan jag säga att Iwanson är toppen, vi har fyra danssalar och ett fräscht dusch-/omklädningsrum. Det ligger iofs lite off, en bit från centrum och liksom bakom tågspåren, men ändå. Lärarna verkar jättebra, och vi kommer nog pressas rätt hårt. Nu har vi haft dagisperioden liksom, när de verkligen har varit sjyssta och låtit oss "ta det lugnt", men alla svettas som idioter och är helt slut efter en dag. Så nästa vecka... Oh. Haha, det är bra! 
Vi har en och en halv timme balett och lika mycket modernt varje dag, sen har vi tre jazzlektioner per vecka, en hiphoplektion, en yoga, en floorwork (typ hur man blir vän med golvet och hur man tar sig upp och ner från det på ett smidigt sätt), drama, pedagogik (inriktad på jazzlektioner), anatomi och tyska. Så har vi några coachklasser i veckan också, där klassen delas på hälften och har - oftast - modernt där man får mera personlig rättning.

Typ.

Hoppas allt är bra med er där hemma. Jag kommer nog få jullov redan till lucia, om nån vill passa på att träffa mig då...

Tschüss!

Kommentarer
Postat av: qim

hjärtat.

allt är precis som det ska va alltså. skönt att höra. själv har jag alldeles för lite att göra. alla har åkt hem och sommaren är slut. piss. men antar att det snart drar i gång igen. oslo? vem vet. kramar i massor.

2008-09-22 @ 14:53:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0