På stan med dansartöserna

Idag är jag trött. Det gick liksom att hålla extremfart i två dagar, men idag har jag tagit det lugnt. Nu har jag tagit hand om mig själv en halv dag, och lagom till att jag tänkte bege mig ut på stan skiner nu solen in genom mitt fönster! Det var fantastiskt fint väder i torsdags, 25 grader och sol, men igår och hittills idag har det varit grått och regnigt. Men jag tänkte få ihop ett nytt inlägg här innan jag börjar promenera mot centrum.

Det har hänt så himla mycket de här första dagarna, så jag vet inte riktigt vart jag ska börja, men ni kan vara lugna - snart kommer det bara bli nåt inlägg då och då som i princip kommer gå ut på att jag är trött och har träningsvärk och dansar hela tiden! 

Vi hade det fantastiskt kul igår kväll iaf! Först satt vi och häckade ett tag i Emelies nya rum (de stackarna får flytta omkring i de där två husen med elevboende för herr Czech verkar ha svår beslutsångest) medan hon flyttade in och Rebecka flyttade ut. Det trillade in några svenska tjejer efter hand, och till slut var vi sju stycken som tillsammans traskade in till centrum för att se om där var nåt på gång. Där var mycket folk! Vi lyckades hitta två bord på en uteservering på Marienplatz, ett jättefint torg som omringas av rådhuset och andra mäktiga byggnader. Där blev det öl och salsa - ett litet salsaband spelade, och vi var såklart tvungna att dansa lite! - och underhållning på scenen.







Rådhuset är fantastiskt dagtid, men heelt otroligt fint nattetid!



Mina blivande klasskamrater...



...och nån väldigt spännande show som innehöll mycket blanka röda kroppsstrumpor, guldigt tyg, luftkanoner och eld.













Och till slut träffade vi en glad tysk som var ute på sin svensexa och hade fått i uppdrag att klippa av tvättrådslappen i 30 par trosor. Dittills hade han lyckats få ihop... en. Så han fick klippa av min lilla lapp - och se, så lycklig han blev!

Ha det nu underbart tills vi hörs igen, kära vänner.
Peace out.

Kommentarer
Postat av: Anonym

OJJJJ LAPPEN

2008-09-14 @ 14:14:41
Postat av: qim

du är ju så jävla rolig!

2008-09-15 @ 19:34:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0