Skola igen

Vad märkligt det kändes att gå upp i morse, jag kom knappt ihåg vad jag skulle packa ner i bagen och jag hade verkligen inte en aning om hur mycket kläder jag skulle behöva ha på mig. Och då har jag bara haft lov i två veckor. Men det har känts som ett mindre sommarlov! Mycket på grund av värmen, tror jag. Här har det varit så varmt och soligt att jag nu har lyckats skaffa mig fräknar på näsan och en lätt bikinirand i nacken. Och jag har bara myst hela tiden! Cecilia, min kära schoflaff, kom hit från Göteborg och lekte med mig några dagar innan påskhelgen, och andra veckan var söta fina Karolin här. Påskhelgen spenderade jag med Maxi och hans familj i deras hus vid Ammersee, en fin sjö utanför stan. Det blev mycket god mat och lata stunder på bryggan. 

Och jag läser igen! Det är helt underbart. Cissi var så fantastisk att hon släpade hit fyra svenska böcker åt mig, av vilka jag redan läst ut två och är halvvägs igenom den tredje. Jag vet att jag borde lugna mig, annars kommer jag ju snart vara lika svenskboklös som för några veckor sen, men det är ju så HÄRLIGT! Jag kom på för ett tag sedan att jag faktiskt inte läst något alls sedan i somras - och jag vet inte om jag egentligen läste en enda hel bok då heller... Det är ju verkligen inte likt mig. Men nu känner jag mig hel igen. (Ja, jag vet - jag har ju kunnat läsa tyska eller engelska böcker. Men jag har bara inte känt för det, okej?)

I alla fall, skola. Sist jag skrev skulle jag ju till doktorn med mina anklar som ömmade. Det visade sig vara en inflammation i båda anklarna, i senan som också är kopplad upp till smalbenet. Det blev många turer med den där förbaskade inflammationen, men efter nästan en månad av spring till doktorer och sjukgymnaster, halvlektionsdeltagande på skolan och nu två veckor av tvångslugn (aka lov) känns det mycket bättre och jag var med hela dagen idag! Det kändes inte helt hundra, men gör inte alls lika ont längre och det kan nog mycket vara för att jag inte är van att använda fotlederna så mycket. Och i övrigt var det kul att börja igen. Vi håller nu på att träna för fullt inför en föreställning den 24 maj, så det är ganska koncentrerat. Och eftersom vi inte har någon luftkonditionering alls i salarna blir det sjukt svettigt, men idag dansade vi ett tag med öppna fönster utan att det blev tokigt kallt. Skönt. 

Men nu tänkte jag (återigen) försöka att lägga upp bilder. För er som har facebook eller kan haffa någon med ett konto där, kan ju kika på mina upplagda album. För er andra, ni får hålla till godo med de totalt random utvalda bilder som hamnar här. Det får bli ett nytt inlägg dock, för ibland när jag försöker lägga upp bilder här försvinner allt...

Som vanligt; ta hand om er och lova att njuta av vårsolen!
Pussar

Kommentarer
Postat av: Lillstrumpa

Såååå härligt med ett nytt inlägg! O så fina bilder!!! (även om jag nog redan sett alla på allas vår Facebook...)



Men finaste syster, nu är det faktiskt på tiden att ni tar o fixar en svensk bokcirkel i ert lilla svenne-kollektiv! o då menar jag inte en cirkel där man läser samma bok o diskuterar den, utan en cirkel där man läser VARANDRAS böcker! Kan man få tag på buntavis med bättre begagnade svenska böcker här i lilla u-landsguate ska det väl gå o lösa i storstads-svensk-getto-münchen me?



Tack för fina inlägg, och åter igen: du e såååå fin i håret, längtar till att få rufsa till det ordentligt! Och superduperkram för bästaste födelsedagsöverraskningen (och chokladkakan såklart;)) i dublin!



puss puss puss

2009-04-21 @ 04:39:07
URL: http://amadelacasa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0