In the Waiting Line

Så, nu är jag hemma igen efter den korta men intensiva Berlinhelgen... Jag skriver JAG för Maxi har inte kommit hem än. Han har under hösten arbetat med två grupper med ekonomistudenter som deltog i en kurs där de fick jobba med business plans för nystartade företag för att se hur det går till - och Maxis väldigt nygrundade Appoyo var ett av dem. Nu är kursen avslutad och betygen är satta (ja, Maxi hade en del att säga till om när det gällde betygen, jag tror han tyckte det var väldigt kul...). En av de båda grupperna gjorde riktigt bra ifrån sig och vann pris för sin business plan så nu är Maxi med dem i universitetets aula för att ta emot priset. Han lånade med min nya älskling - kameran jag gav mig själv i julklapp - för att dokumentera, så jag kan inte lägga in helgens 900 (!) bilder i datorn än. Ni får alltså vänta ett tag till innan ni kan se hur det var.
Jag ville ändå stämpla in och säga hej, och meddela att helgen har varit fantastisk. Som sagt, lite för kort, men ändå - fantastisk. Kalaset var helt tokigt bra och jag kom därifrån med många fina bilder. Och så fick jag se lite av Berlin med, där har jag ju aldrig varit förut! Vi bodde hos Maxis lillasyster Johanna och hennes pojkvän Christian, på bäddsoffan i deras extremt fina trea i centrum. Ibland har man tur. Från femte våningen, med balkong på båda sidor, hade vi en väldigt fin utsikt över stan.
Jag berättar mer nästa gång om vad vi gjorde. Men först vill jag tipsa om helgens musik; Soundtracket till filmen Garden State. Jag har inte sett filmen själv vill helt klart göra det om så bara för musiken... Jag var på bra humör när vi åkte iväg i lördags morse, jag såg verkligen fram emot kalaset och bara själva grejen att få resa lite. När vi satt oss till rätta på planet blev det bara bättre. Maxi tog fram sin bok (den tyska översättningen av "Veronika bestämmer sig för att dö" av Paolo Coelho, en jättebra bok som jag gav honom i födelsedagspresent. Han gillar den med! Ännu ett tips alltså), så jag tog hans iPod och satte igång Garden State-spellistan. Den första låten som spelades var In the Waiting Line
Det är svårt att beskriva en känsla, men jag hoppas ni förstår vad jag menar... På ett flyglan på väg ut på äventyr, med den här musiken i öronen, samtidigt som man seglar upp genom allt det gråa och kommer upp där himlen är alldeles klarblå, solen skiner och det bara är ett vitt luddigt täcke där nere, och man får luta huvudet mot den bästa pojken i hela världen. Det var helt enkelt en riktigt bra batteriladdningstimme. 
Några andra bra låtar från soundtracket är New Slang, Don't PanicI Just Don't Think I'll Ever Get Over You, Blue Eyes och One of These Things First. (Och kolla, nu kan jag helt plötsligt länka från bloggen! Det funkade aldrig förut...) Dessutom tar det ganska exakt 55 min att lyssna igenom albumet, precis lagom för flygturen. Fina grejer.
Ha en fin kväll.
Kärlek.

Kommentarer
Postat av: Salla

Tack för tips! Jag lysnar på låten "In the waiting line" o kan verkligen känna känslan som du beskriver :) Jag väntar ivrigt på bilder! Kramis, Salla

2010-01-26 @ 21:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0